PROBLEM |
LØSNING |
Jeg kan ikke logge ind på Webtekst ? |
Du skal huske at der er forskel på store og små bogstaver.
Hvis du har glemt din kode, så kan du fra startsiden gå ind under Glemt kodeord bestille
et nyt. Vær opmærksom på at det er et nyt kodeord og ikke det gamle du
modtager. Hvis du gerne vil have det samme kodeord igen, så kan du fra
startsiden gå ind under Ændre kodeord og skrive det gamle kodeord igen.
|
|
|
Skal jeg være kunde ved TDC for at kunne bruge Webtekst ? |
Nej, du skal ikke være kunde ved TDC for at benytte Webtekst. Vi kræver dog at du skal være registreret i TDC's system.
Du skal derfor tilmelde dig tjenesten på hjemmesiden http://webtekst.yousee.dk/webtext. Vælg tilmeld og udfyld formularen med de nødvendige oplysninger.
Registreringen sker gennem TDC Handicapservice.
|
|
|
Hvordan ringer jeg fra min gamle teksttelefon til en der bruger Webtekst ? |
Hvis
du bruger en gammel teksttelefon, skal du først ringe til Tekstportalen
på 70114211. Der får du en menu hvor du skal indtaste nummeret på den
Webtekst bruger du vil ringe til.
Bruger du Webtekst, kan du ringe direkte til en gammel teksttelefon.
|
|
|
Jeg kan ikke slette mine gemte samtaler i Webtekst ? |
Det
er ikke muligt at slette samtaler i Webtekst. Der kan gemmes op til 10
samtaler. Når samtale nummer 11 skal gemmes, overskrives den 1 gemte
samtale o.s.v. |
|
|
Hvordan ringer jeg til Formidlingcentralen (FC) ? |
Hvis du skal have formidlet en samtale til en hørende, så skal du ringe til Formidlings-centralen(FC) på telefon-nummer 7011411 |
|
|
Kan jeg lægge besked til en der bruger Webtekst ? |
Ja,
du kan vælge at lægge en besked til en Webtekst bruger. Når Webtekst
bruger logger ind på Webtekst, kommer der information om at der er lagt
en besked.
Der kan dog ikke lægges besked hvis kaldet går gennem Formidlingscentralen (FC).
|
|
|
Skal jeg være logget ind for at modtage et opkald ? |
Ja din computer skal være tændt og du skal være logget ind på Webtekst for at kunne modtage et opkald.
Selvom
du har tilsluttet et lyskaldeanlæg til Webtekst, vil du ikke kunne se
at der er nogen der ringer til dig, medmindre du er logget ind.
|
|
|
Hvad gør jeg hvis jeg vil benytte Webtekst og jeg ikke har et telefonnummer ? |
Hvis du ikke har et telefonnummer, får du udleveret et nummer fra Handicapservice når du bliver oprettet til Webtekst.
Det er et nummer på 6 tal og det skal du oplyse til dem som skal ringe til dig.
|
|
|
Når jeg har logget mig ind på Webtekst bliver skærmbilledet helt gråt ? |
Hvis
skærmbilledet på Webtekst bliver gråt efter at du har logget dig ind,
så er det fordi Java ikke er installeret på din computer.
Følg vejledningen under pkt. 4 "Java og Firewall".
|
|
|
Kan jeg ringe til en Webtekst bruger i Sverige ? |
Ja det kan du godt.
- Ring til 70114211
- Indtast telefonnummer på tekstportalen i Sverige 004619196890
- Du får nu vist den svenske tekstmenu.
- Indtast telefonnummer på den webtekst du vil ringe til.
- Forbindelsen etableres hvis det er muligt.
Hvis du kender brugers SIP adresse, så kan du istedet ringe direkte til brugeren.
|
|
|
Hvordan kan jeg se at der er nogen som ringer til mig på min Webtekst ? |
Når Webtekst modtager et opkald vises der 2 ting på skærmen.
Det første er at et programlogo (ikon) nederst på skærmbilledet begynder at blinke.
Det
andet der sker er at der kommer et lille vindue på skærmen som spørger
om du vil modtage samtale fra telefonnummer X. Her skal du svare Ja
eller Nej.
Hvis du ikke
sidder foran computeren, så kan du ikke se at der bliver ringet til
dig. Hvis du har et lyskaldeanlæg eller anden form for alarmgiver, så
kan Webtekst via en USB-adapter sende besked til dette udstyr.
USB-adapter kan købes ved TDC Handicap-service. Se pkt. 9
Lyskaldeanlæg.
|
|
|
Min Webtekst logger selv ud ? |
Hvis Webtekst logger ud efter en kort tid, så skyldes det måske at din computer går i dvale.
Det
er en funktion på computeren som gør det muligt at spare energi. Det er
vigtigt at computeren ikke får lov til at gå i dvale da den derved
lukker for Internet browseren.
Du
kan ændre indstillingen under strømstyring i kontrolpanelet. Sørg for
at vælge at computeren aldrig må gå i dvale og at harddisken heller
aldrig må slukke.
|
|
|
Jeg kan ikke få mit blinkanlæg til at virke sammen med Webtekst ? |
Beskrivelse kommer snart....
Se endvidere pkt. 5 Lyskaldeanlæg
|
|
|
Jeg kan ikke installere Mobiltekst på min telefon ? |
For at du kan bruge Mobiltekst på din mobiltelefon, skal du først installere et lille Java program.
Hvis din telefon ikke kan køre Java eller du har en smartphone med android, så kan du ikke benytte MobilTekst.
|
|
|
Jeg får at vide at der ikke er tillid til MobilTekst programmet MTX ? |
Det
er korrekt at der gives en advarsel når du vil hente og installere
MobilTekst på din mobiltelefon. Du kan roligt fortsætte og svare ja til
at installere programmet.
TDC beklager fejlen og arbejder på en løsning af problemet.
|
Hvordan opretter jeg en genvej på skrivebordet ? |
Hvis du ønsker at oprette en genvej på skrivebordet til TDCWebtekst, så gøres det på følgende måde i windows:
- Højreklik med musen på skrivebordet
- vælg Ny og derefter genvej
- I feltet indtastes http://webtekst.yousee.dk/webtext
- Klik på næste og skriv det navn genvejen skal have på skrivebordet
- Klik på udfør
|